week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu

week 3

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

01 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Week drie is alweer voorbij! Ik heb al heel veel gedaan in de groep. Ik heb al bijna alle lessen gegeven en de leerlingen reageerde hier goed op.
Wat betreft het geven van lessen merk ik vooral verschil in het hanteren van methodes en het niet hebben van een Digibord.
Omdat sommige methodes op de school sterk verouderd zijn, maken mijn mentor en ik zelf lessen rondom de doelen van de methoden. Ik merk dat dit erg goed gaat; op deze manier lijken de instructies nog kernachtiger te worden.
Het Digibord mis ik hier niet, het is er niet dus je kunt het niet gebruiken. Hier pas je je lessen op aan. Als er echt iets is wat de kinderen digitaal moeten zien, gaan ze met zijn alle voor de computer zitten en laat ik het daarop zien.

Het valt me op dat de dagen hier slopender zijn dan verwacht; van 07.00 tot 14.00 stage lopen klinkt heel luxe, maar in de warmte en alles wat daarbij komt kijken valt dat een beetje tegen. Na stage zijn we erg moe, we liggen dan vaak op de bank, bij te komen van stage, bereiden lessen voor en Skypen met familie.

In dit weekend zijn we naar Jan Thiel geweest, hebben we een Happy hour meegepikt en zijn we gaan snorkelen bij Port Marie. Dit was erg mooi! Weer een stukje Curaçao gevonden om nooit te vergeten!

Aankomende week ga ik dagen draaien, en sta ik al een aantal uur alleen voor de groep. Mijn mentor gaat dan buiten school rapporten printen. Ik vind het erg leuk om te merken dat ik in zo'n korte tijd al het vertrouwen van mijn mentor heb gewonnen. Ik krijg leuke complimenten van haar en de samenwerking verloopt goed.

Komend weekend gaan we naar de 'full moon party'. Hier heb ik erg veel zin in! Ook viert Steffie op zondag haar verjaardag, ze heeft nog een week de tijd om te bedenken wat zij op die dag wil gaan doen. Dit kun je in mijn volgende verslag teruglezen!

Groetjes, Ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Week 11

18 April 2016

Week 10

12 April 2016

Week 9

03 April 2016

Week 7 + 8

19 Maart 2016

Week 6
Ruth

Mijn naam is Ruth, ik ben 21 jaar en ik studeer aan de PABO in Eindhoven. Ik volg op dit moment de minor Experience Abroad. Dat betekent dat ik voor drie maanden stage loop in het buitenland, in mijn geval op Curaçao. In mijn blog beschrijf ik zoveel mogelijk van wat ik de komende drie maanden tegenkom m.b.t. mijn ervaringen in het dagelijkse leven als mijn ervaringen als stagiaire op Het Klein College (basisschool op Curaçao). Alvast bedankt voor het lezen!

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 2549

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: