Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

07 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Yes, week vier zit er alweer op!
Dat betekent dat we alweer een maand op 'buitenlandse stage' zijn en dat ik over twee weken 'hoog bezoek' krijg van mijn schatjelief! Ik ben ondertussen goed gewend aan het leven hier en dan heb ik het vooral over het ritme, de temperatuur en de omgeving (onveilige buurt dus alles met de auto en alles achter je afsluiten).

Op stage verloopt alles prima, op een paar 'uitdagingen' na is het een ontzettend lief, leuk en makkelijk groepje. Het draaien van hele dagen is niet veel anders dan in Nederland, nog steeds merk ik qua lessen en daginhoud niet veel verschil.
Deze week hebben Inez en ik, Lieke en Steffie naar de Baseball Academy gebracht. Zij hebben daar een aantal dagen meegeholpen om kinderen uit een kansarme omgeving huiswerkbegeleiding te geven. Inez en ik gaan aankomende week hetzelfde doen, op deze manier zien we ook nog een ander stukje onderwijs dan alleen onze Nederlandse stageschool.

Komende week willen we afspraken gaan maken met een Curaçaose school om een dagje mee te komen lopen en hierover in gesprek te gaan. Op deze manier krijgen we een nog beter beeld van het lokale onderwijs op Curaçao. Ook willen we een afspraak gaan maken met de zorgcoördinator van onze stageschool. Op deze manier kunnen we zoveel mogelijk ontdekken over het onderwijs hier op Curaçao en de verschillen tussen de scholen hier en de scholen in Nederland.

Afgelopen weekend zijn we op vrijdagavond naar de 'Full Moon Party' geweest. Dit was ontzettend leuk en gaaf om mee te maken. Het leek op een festival maar dan in het donker. Het feestje vond plaats bij Kokomo beach, dit is een klein strandje niet zo ver bij ons vandaan. Alle bomen waren volgehangen met lampionnen, er waren kampvuren met vuurspuwende mannen die kunstjes deden en de sfeer was perfect. Ook deze feestjes behoren bij de cultuur van Curaçao.
Op zaterdag zijn we naar Daai Booi geweest. Dit is een strandje dichtbij Port Marie, we hebben hier lekker, dobberend op ons luchtbed bij liggen komen van de avond ervoor.
Op zondag hebben we Steffie's verjaardag gevierd. Na een verjaardagsontbijt met taart, zijn we naar Blue Bay gegaan om te snorkelen. Dit was de eerste keer dat we het onderwater leven daar hebben gezien, en oh wat was dat mooi... De prachtigste scholen vissen zwommen om ons heen, dit is niet in woorden uit te drukken!!
'S avonds zijn we gaan eten bij Mambo Beach, een van de meest touristische delen van Curaçao. We hebben gegeten bij een Mexicaan, het eten was niet super maar het ging om de gezelligheid.
Vanmorgen (maandag) hebben we voor Steffie gezongen, vandaag is ze echt jarig!

Komende vrijdag komen Steffie's ouders aan en op zaterdag hebben we een 'pool party' met ons studentenhuis. In mijn volgende reisverslag kun je lezen of de plannen voor deze week zijn gelukt en hoe het is verlopen.

Groetjes, Ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Week 11

18 April 2016

Week 10

12 April 2016

Week 9

03 April 2016

Week 7 + 8

19 Maart 2016

Week 6
Ruth

Mijn naam is Ruth, ik ben 21 jaar en ik studeer aan de PABO in Eindhoven. Ik volg op dit moment de minor Experience Abroad. Dat betekent dat ik voor drie maanden stage loop in het buitenland, in mijn geval op Curaçao. In mijn blog beschrijf ik zoveel mogelijk van wat ik de komende drie maanden tegenkom m.b.t. mijn ervaringen in het dagelijkse leven als mijn ervaringen als stagiaire op Het Klein College (basisschool op Curaçao). Alvast bedankt voor het lezen!

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 2548

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: