Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

12 April 2016 | Curaçao, Willemstad

De vakantie zit er weer op en ondertussen zijn de scholen alweer een week aan de gang. Na hééééééél veel moeite, hadden we voor maandag een afspraak kunnen maken op een Papiamentse school. Om 07.00 werden wij verwacht op het A.S. Inez en Steffie liepen een ochtend mee bij de kleuters en Lieke en ik in groep 5. We werden tegelijk met de kinderen binnen gelaten en mochten achterin het lokaal gaan zitten om te observeren. Het was erg leuk en leerzaam om alle verschillen te zien. Er zijn vooral grote materialistische en godsdienstige verschillen. Ik heb deze ochtend geobserveerd om de verschillen tussen een Nederlandse en een Papiamentse school in beeld te kunnen brengen. Ook heb ik vragen over de zorg van de school kunnen stellen aan de IB'er. De resultaten verwerk ik in mijn POP.

Aan het einde van de stageochtend ben ik naar mijn eigen stageschool gegaan om de rest van de week voor te bereiden met mijn mentor. Ik draai namelijk de komende weken tot we terug naar Nederland gaan.

's Avonds ben ik ziek geworden. Samen met 8 van mijn 12 huisgenoten heb ik buikgriep gekregen. Ik heb toen de hele dinsdag en woensdag ziek in bed gelegen. Geloof me, ziek zijn op Curaçao is geen pretje! Gelukkig hielp een natte handdoek tegen de koorts en voelde ik me donderdag al een (klein) stukje beter. Donderdag ben ik wel gewoon weer naar stage gegaan. Dit, omdat we met de hele bovenbouw naar 'Curaçao International Filmfestival' zouden gaan en ik dit echt niet wilde missen. We hebben met heel de bovenbouw, in de bioscoop, naar 'De Boskampi's' gekeken; een ontzettend leuke film over een jongen, die van zijn vader een mafiabaas maakt. Ondanks dat ik nog niet helemaal opgeknapt was, ben ik blij dat ik mee was gegaan, ik had de film, de sfeer en alles wat er nog meer bij kwam kijken niet willen missen.

Vrijdag heb ik de dag op stage gedraaid. Dit ging goed en was erg leuk. De kinderen weten dat ik de weken tot ik naar Nederland terug ga voor de klas sta en accepteren dit goed.

Het weekend hebben we verrassend genoeg op het strand doorgebracht; op zaterdag héérlijk gerelaxed op Daaibooi en zondag op Blue Bay. Ook zijn we gaan eten bij Chill (een restaurantje aan het strand) en hebben we genoten van het (nog even) met zijn viertjes zijn.

Aankomende week willen we de puntjes op de i zetten op het eiland. Dit is de laatste volle week die wij hier mee gaan maken. We willen de laatste spots gaan bezoeken, souvenirs gaan kopen en afscheid gaan nemen van voor ons, bijzondere plekjes.

Volgende week lees je of dit allemaal gelukt is in mijn op één na laatste reisverslag!

Groetjes, Ruth

  • 12 April 2016 - 22:15

    Vincent Hoeks:

    GAAF!!! De Boskampi's. Die heb ik nog ooit als musical gedaan in groep 8. Komt van een boek. Ik wist niet dat er een film van was. Succes met die puntjes op de i nog! Eens kijken wat ik daar aan bij kan dragen als we het er morgen tijdens het skypen over hebben.
    Tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Week 11

18 April 2016

Week 10

12 April 2016

Week 9

03 April 2016

Week 7 + 8

19 Maart 2016

Week 6
Ruth

Mijn naam is Ruth, ik ben 21 jaar en ik studeer aan de PABO in Eindhoven. Ik volg op dit moment de minor Experience Abroad. Dat betekent dat ik voor drie maanden stage loop in het buitenland, in mijn geval op Curaçao. In mijn blog beschrijf ik zoveel mogelijk van wat ik de komende drie maanden tegenkom m.b.t. mijn ervaringen in het dagelijkse leven als mijn ervaringen als stagiaire op Het Klein College (basisschool op Curaçao). Alvast bedankt voor het lezen!

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 2567

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: