week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

15 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Poeh... Week 1 zit erop. Het was een hectische maar leuke week! Na weken lang voorbereiden was het 6 februari dan echt zover; we vertrokken. Ik had ontzettend opgezien tegen het afscheid nemen, zo erg, dat ik me regelmatig af had gevraagd of een stage zo ver weg wel verstandig zou zijn. Gelukkig viel het afscheid nemen mee, bij zowel mij als de drie vriendinnen met wie ik hier ben, ging het afscheid nemen boven verwachting goed!

Ook de vliegreis viel mee, we hebben films gekeken, gegeten, gekletst en geslapen en binnen no time waren we op Curaçao.
Eenmaal aangekomen in de bloedhitte werden we opgehaald door iemand van het autobedrijf. Zij bracht ons naar ons super vette Golfje 'The Rabbit' genaamd. Eenmaal in The Rabbit, zijn we naar het studentenhuis gereden waar we werden opgewacht door de baas met een verfrissend welkomsdrankje en heerlijke ligbedjes op ons prachtige resort. Nee grapje, we kregen niemand te pakken en na een half uur kwam degene die ons binnen moest laten op zijn dooie gemakje aansloffen om ons binnen te laten; dit was dus meteen de eerste kennismaking met de Curaçaose mentaliteit!

De kamers zijn mooi, helaas waren ze vergeten ons in te lichten over het feit dat ze alles rondom het huis aan het verbouwen zijn en wij dus de hele dag in de stof en het lawaai zitten, maar verder helemaal top! Het heeft wel iets weg van kamperen hier; lekker primitief! Op deze manier ga je nog even extra waarderen wat je in Nederland hebt.

Omdat Willemstad in eerste instantie nog niet volledig voldeed aan onze verwachtingen van Curaçao (i.p.v. palmbomen, blauwe zeeën, cocktails en vredige muziekjes is het vooral veel zand en uitlaatgassen) zijn we deze week onze verwachtingen gaan zoeken. Wij zijn naar Sant Tropez, De Grote Knip, Cas Abau, Blue Bay en nog andere baaitjes geweest waar we gelukkig het o-zo-mooie Curaçao hebben gezien. Verder hebben we lekker rondgereden om zo de fijne plekjes van het eiland te ontdekken.

Omdat een week best lang duurt als je vakantie hebt en weet dat je nog 11 weken blijft, ben ik blij dat we vandaag zijn begonnen met stage. Ik loop stage in groep 6. Ik heb een erg leuke groep en mentor en verwacht een hele fijne stageperiode tegemoet te gaan. Ik heb er in ieder geval zin in!

In mijn volgende verslag vertel ik meer over mijn stage ervaringen!