Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ruth Opstal - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

14 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Wow, we zijn alweer op de helft van onze stageperiode en wat is het voorbij gevlogen!! Deze week is ontzettend druk geweest.

- Op maandag hebben we op stage bij elkaar gezeten om de nodige afspraken te maken m.b.t. onze POP.
We zijn tot de conclusie gekomen dat we een afspraak willen met de zorgcoördinator van onze stageschool en de zorgcoördinator van een Papiamentse school. Ook willen we een dagje mee gaan lopen op een lokale school.

- Op dinsdag heb ik oudergesprekken bijgewoond. We hebben van half 2 tot 4 uur gesprekken gehad n.a.v. de rapporten. De manier van gesprekken voeren is voor elke leerkracht anders maar er zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen. Mijn mentor vroeg voorafgaand aan alle gesprekken of er opmerkingen maken n.a.v. het rapport, of er andere vragen/opmerkingen waren en gaf daarna zelf opmerkingen over het rapport. Ik vond dit een fijne manier van werken omdat je de ouders zelf ook ruimte geeft hun bevindingen te delen.

- Op woensdag zijn we naar een Papiamentse school gegaan om een 'meeloop' afspraak te maken gecombineerd met een gesprek met de zorgcoördinator daar. Dit is niet gelukt. We hebben anderhalf uur moeten wachten om vervolgens te horen te krijgen dat we beter even kunnen bellen.

- Op donderdag en vrijdag heb ik verschillende keren naar de Papiamentse school gebeld om uiteindelijk de belofte te krijgen dat ik in het weekend een definitief antwoord via de mail zou krijgen.
Helaas heb ik in het weekend geen mail meer ontvangen en kunnen we dus nog niet gaan meelopen op een andere school.

Ook hebben we op donderdag en vrijdag na school meegeholpen bij de Baseball Academy. Dit is een organisatie die kansarme kinderen de gelegenheid biedt om elke dag na school hun huiswerk onder begeleiding te maken en daarna door een professionele coach getraind te worden in Baseball. Deze sport is erg bekend op Curaçao; veel bekende Baseballers komen van dit eiland. Wij hebben geholpen met het geven van huiswerkbegeleiding en wij hebben woordenschatbevorderende leeractiviteiten bedacht en begeleid.
Ik vond het erg leuk om kennis te maken met deze kinderen en de manier waarop zij een kans krijgen. Ik vind het erg goed dat er mensen zijn die dit werk vrijwillig doen, om deze kinderen een betere toekomst te bieden.

Verder heb ik (hebben we) op vrijdag een afspraak met de zorgcoördinator gehad. De vragen die we hier hebben gesteld verwerk ik in mijn POP.

Op zaterdag zijn we een dagje naar Daaibooi geweest en hebben we 's avonds een barbeque/mojito-avond gehad met het studentenhuis.
Dit was echt super gezellig!

Op zondag zijn we op jeepsafari geweest. Mijn mentor was hierbij onze gids. We zijn naar de woestijn van Curaçao geweest en hebben twee grotten mogen bewonderen. De jeepsafari ging langs de ruwe noordkant van het eiland. Het was ontzettend gaaf om de ruwe zee hier te zien!

Ik vond het ontzettend leuk en leerzaam om op deze manier een ander stukje van het eiland te leren kennen.

Aankomende week krijgen we een waakhond op het terrein van ons studentenhuis, hier hebben de eigenaren voor gekozen omdat er al drie keer bij ons is ingebroken. Verder heb ik op dinsdag bouwvergadering op school en op vrijdag (de laatste dag voor de vakantie) paasontbijt met de klas.
In mijn volgende verslag kun je lezen hoe dit is geweest!

Groetjes, Ruth



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Week 11

18 April 2016

Week 10

12 April 2016

Week 9

03 April 2016

Week 7 + 8

19 Maart 2016

Week 6
Ruth

Mijn naam is Ruth, ik ben 21 jaar en ik studeer aan de PABO in Eindhoven. Ik volg op dit moment de minor Experience Abroad. Dat betekent dat ik voor drie maanden stage loop in het buitenland, in mijn geval op Curaçao. In mijn blog beschrijf ik zoveel mogelijk van wat ik de komende drie maanden tegenkom m.b.t. mijn ervaringen in het dagelijkse leven als mijn ervaringen als stagiaire op Het Klein College (basisschool op Curaçao). Alvast bedankt voor het lezen!

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 2565

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: